JAMU SERI PEMIKAT

JAMU SERI PEMIKAT
Untuk order, whatsapp Ika 012-2604959

Monday, March 28, 2011

Weight Lifting Penting Juga Ok....



Besides senaman kardio, ada juga lagi satu senaman yang amat penting yang perlu kita buat. Senaman ini ialah weight lifting.

Weight lifting ini ialah senaman untuk otot kita. Setiap otot kita perlu digerakkan. Tak boleh manjakan tau...

Masa buat weight lifting untuk otot bahagian bawah lengan, saya perasan lengan sebelah kiri saya sakit. Sebelah kanan pula tak rasa apa pun.

So, saya tanya PT, kenapa kiri sakit kanan tak rasa apa?

Dia kata, obviously sy selalu guna tangan kanan. Tangan kiri saya sangat manja. Thats why masa work out lengan kanan tak rasa sakit langsung sebab tangan kanan dah biasa susah...

Manakala lengan kiri pula terasa sakit sebab otot lengan kiri jarang digunakan atau digerakkan.

Oleh itu, bila anda buat weight lifting, tak sah kalau tak rasa sakit2 badan...Normal tuu...Kalau tak rasa sakit, beban yang digunakan itu adalah ringan. Anda perlu tambah berat beban.

Untuk first and second training session, saya diberi berat beban 15kg.

Kemudian, minggu kedua, berat beban ditambah menjadi 20kg (upper body-tangan) dan 25 kg (lower body - kaki)

Dan sekarang ini berat beban yang saya perlu pikul adalah 25kg (tangan) dan 30kg (kaki).


Jika ada sebarang masalah, boleh hubungi ZULAIKHA 012-2604959

Borang Tempahan Produk

Name:
Email Address:
No. Telefon / Contact No.
Alamat / Address
Nama Produk dan Kuantiti / List of product and quantity
Kaedah Pembayaran / Method of Payment

1. Harga produk tidak termasuk kos pos.Harga pos bergantung pada berat produk.

2. Penghantaran akan dibuat sehari selepas tarikh pembayaran.

3. Maklumat cara pembayaran akan diberi melalui emel selepas borang tempahan ini dihantar.

4. UNTUK MEMUDAHKAN LAGI URUSAN JUAL BELI, SILA ADD SAYA DI FACEBOOK.. pekantp at gmail dot com atau hubungi 012-2604959

 


This contact form was created by Freedback.