JAMU SERI PEMIKAT

JAMU SERI PEMIKAT
Untuk order, whatsapp Ika 012-2604959

Wednesday, March 10, 2010

Cara-cara Detoksifikasi



Singkir toksin dalam tujuh hari

Adakah anda terlalu ghairah makan ketika cuti sehingga melupakan kesihatan diri? Pengambilan makanan secara berlebihan bukan sahaja membebankan sistem pencernaan, ia juga boleh menjejaskan kesihatan seperti tahap kecergasan. Adakah anda berasa letih dan kurang bertenaga baru-baru ini? Tidur tidak lena dan badan rasa lenguh dan sakit? Penyelesaian untuk maslah anda adalah mudah, iaitu membersihkan tubuh atau detoksifikasi untuk mengeluarkan toksin dalam badan.

Mengapa ia penting untuk membersihkan tubuh?

Tubuh anda terdedah kepada pelbagai jenis bahan cemar dan toksin setiap masa. Ini termasuklah tekanan daripada aktiviti harian, pengambilan makanan yang tidak seimbang dan gaya hidup yang tidak sihat. Akibatnya, hati dan saluran pencernaan anda perlu bekerja lebih gigih untuk melancarkan fungsi tubuh.

Jika tubuh terus dibebani toksin maka fungsi organ akan terjejas dan menimbulkan masalah kesihatan. Anda mungkin akan berasa letih sepanjang masa, mengalami kesukaran untuk menurunkan berat badan, sering sakit kepala dan masalah kesihatan yang lain.

Oleh itu, program detoksifikasi adalah penting untuk menjaga kesihatan saluran pencernaan dan menyokong mekanisma ketahanan semula jadi tubuh.

Apakah detoksifikasi?

Detoksifikasi adalah cara untuk membersihkan tubuh anda dengan menyeluruh dan ia perlu dilaksanakan dengan cara yang betul. Ia seharusnya dapat melaksanakan fungsi perkumuhan semula jadi tubuh, terutama apabila digabungkan bersama perubahan gaya hidup seperti mengambil makanan yang berkhasiat, meminum air dengan secukupnya, melakukan senaman secara kerap serta mempunyai tidur dan rehat yang mencukupi.

Selain pengamalan gaya hidup sihat ini, pengambilan herba yang kaya dengan anti oksidan dan nutrien yang khusus dapat melancarkan proses pembersihan dan perkumuhan semulajadi tubuh. Ia juga berupaya membantu hati memproses toksin supaya ia dapat dikumuhkan dengan sempuna daripada tubuh melaui buah pinggang dan usus.

Seorang individu yang melakukan program detoksifikasi secara tetap akan rasa lebih bertenaga, kurang masalah alergi, mempunyai daya ketahanan yang lebih baik dan seterusnya menjadikan badan lebih sihat.

Bagaimana cara untuk menyahtoksin?

A) Tetapkan azam untuk mengikuti program nyahtoksin dan pembersihan tubuh tujuh hari untuk meringankan beban toksin.

B) Pilih program nyahtoksin yang mengandungi herba pembersih hati seperti milk thistle, dandelion dan grapeseed untuk menyokong fungsi hati serta serat dan probiotik untuk menyokong fungsi sistem pencernaan. Banyak kajian menunjukkan ekstrak milk thistle berupaya melindungi sel hati dengan menghalang kemasukan toksin yang berbahaya dan membantu untuk menyingkirkan toksin ini daripada sel hati.

Dandelion pula dapat meningkatkan penghasilan hempedu yang membantu dalam proses pencernaan. Serat tidak larut membantu menolak makanan menerusi saluran pencernaan dengan cepat, manakala serat larut bertindak seperti perangkap dalam usus kecil untuk mengumpul sisa buangan seterusnya menyingkirkan sisa ini daripada tubuh badan.

Probiotik membantu memulihara dan mengekalkan kesihatan dan keseimbangan flora bermanfaat di dalam saluran pencernaan.

C) Minum sekurang-kurangnya lapan gelas air setiap hari. Air adalah komponen penting di dalam apa-apa juga program pembersihan.

Ikuti program nyahtoksin dan pembersihan tubuh yang lengkap dalam tujuh hari!

Selepas menikmati manfaat kesihatan dari program pembersihan dan detoksifikasi dalaman tujuh hari, anda perlu ingat bahawa ini bukan program yang hanya diamalkan sekali. Detoksifikasi dalaman secara kerap, dua hingga tiga kali setahun membantu mengekalkan kesihatan hati dan sistem pencernaan, selain daripada mengelakkan toksin yang terkumpul diserap balik oleh badan.

Dengarlah rintihan tubuh anda dan hentikan pengumpulan toksin sekarang juga. Kunjungilah farmasi anda dan mulakan program detok anda hari ini untuk tubuh lebih sihat.

Sumber

No comments:

Jika ada sebarang masalah, boleh hubungi ZULAIKHA 012-2604959

Borang Tempahan Produk

Name:
Email Address:
No. Telefon / Contact No.
Alamat / Address
Nama Produk dan Kuantiti / List of product and quantity
Kaedah Pembayaran / Method of Payment

1. Harga produk tidak termasuk kos pos.Harga pos bergantung pada berat produk.

2. Penghantaran akan dibuat sehari selepas tarikh pembayaran.

3. Maklumat cara pembayaran akan diberi melalui emel selepas borang tempahan ini dihantar.

4. UNTUK MEMUDAHKAN LAGI URUSAN JUAL BELI, SILA ADD SAYA DI FACEBOOK.. pekantp at gmail dot com atau hubungi 012-2604959

 


This contact form was created by Freedback.