JAMU SERI PEMIKAT

JAMU SERI PEMIKAT
Untuk order, whatsapp Ika 012-2604959

Sunday, July 18, 2010

Tips Kurus dari Codein

the only true way to lose weight is to exercise and eat healthily.

buat sit ups or bangkit tubi adalah cara yg paling tak berkesan kalau nak kuruskan perut. the reason is that most people dont know how to do a proper sit up, so they only hurt their back or their hip rotator. also, kalau kita buat situps, sebenarnya bukan kita menghapuskan lemak, sebaliknya membina otot perut. masalahnya, otot perut kita terletak bawah lemak perut kita, so bila kita membina otot perut, kita sebenarnya menolak lemak perut kita keluar dan perut sebenarnya menjadi lebih besar!!

another common misconception is that we can target weight loss, kononnya nak hilangkan lemak di perut sahaja, atau di punggung sahaja. this is a gross error. kita sebenarnya takleh target kat mana nak hilangkan lemak, sebaliknya, kena buat senaman kardiovaskular (yg menaikkan heartbeat kita lebih dr normal selama lebih dr 20 minit) seperti jogging, swimming, etc. bila kita buat senaman kardiovaskular, badan kita membakar calorie badan, dan apabila kita teruskan selama lebih kurang 15-20 minit, badan kita mula membakar lemak badan. dan badan kita membakar lemak secara keseluruhan, dan tempat yg paling lambat sekali nak hilangkan lemak adalah perut, punggung dan pinggul. by the way, kalau anda mempunyai lemak yg banyak di perut, tapi tak semestinya di punggung dan pinggul, ini bermakna pemakanan anda adalah tidak baik, kerana lemak yg berguna mostly terletak di punggung atau pinggul.

cara paling baik untuk buat senaman kardio ialah bila kita bangun saja tidur, dan terus bersenam selama sekurang kurangnya 30 minit. dengan cara ni, bila kita bersenam dengan perut yg kosong, badan kita akan lebih cepat target kepada membakar lemak badan untuk mendapatkan tenaga untuk bersenam.

by the way, jangan sekali kali menahan diri drpd makan sarapan pagi. by having a healthy breakfast, you're ensuring that your body is burning energy the right way. kalau you miss breakfast, your body is in a state of fasting (setelah semalaman tak makan semasa tidur) and your body will be waiting impatiently for the next arrival of food. so bila anda makan waktu tengahari, your body will automatically convert that food to FAT. because your body is saving itself for another long haul of not having food. food is saved into FAT because it takes longer for fat to be broken into energy than calories. so basically if you dont eat breakfast, your body will be lifeless, it will be saving food into FAT, and your muscles will probably lessen.

Sumber Forum

1 comment:

Unknown said...

i like this tips very much ika

Jika ada sebarang masalah, boleh hubungi ZULAIKHA 012-2604959

Borang Tempahan Produk

Name:
Email Address:
No. Telefon / Contact No.
Alamat / Address
Nama Produk dan Kuantiti / List of product and quantity
Kaedah Pembayaran / Method of Payment

1. Harga produk tidak termasuk kos pos.Harga pos bergantung pada berat produk.

2. Penghantaran akan dibuat sehari selepas tarikh pembayaran.

3. Maklumat cara pembayaran akan diberi melalui emel selepas borang tempahan ini dihantar.

4. UNTUK MEMUDAHKAN LAGI URUSAN JUAL BELI, SILA ADD SAYA DI FACEBOOK.. pekantp at gmail dot com atau hubungi 012-2604959

 


This contact form was created by Freedback.