For Makeup Service, Contact Ika 012-2604959

Wednesday, December 30, 2009

NJ

salam adik ika..kak N ni nak join contest tapi macam x berape nak reti jer nak buat karangan berjela2tu la..apa seadanya je la akak coret kan sini ek..apa pun SELAMAT ULANGTAHUN TUK DIARI XXL...

1.BAGAIMANA SAYA BERUSAHA UNTUK KURUS?..

Kak N mula dengan diet yang sebenar skrg kerana dah letih dgn diet2 yg berbagai jenis sebelum2 ini..mmg dah byak cara cuba..tapi cara skrg kak N rasa sihat dan lebih mudah nak dilanjutkan dalam menu harian..kurangkan makan nasi..jgn makan nasi malam..makan nasi sekali jer sehari kalau dah tak tahan godaan lauk2 yg sedap tu la kan..byak kan makan sayur2 dan buah2..senam tu..alamak mmg x berape nak sempat la pulak dgn keja sendiri skrg ni..tapi ada jugak bukan lansung tak ada.. kurang makan yg berminyak..tapi hantu coklat..jadi kena la kawal diri ni skrg..tujuan cuma nak sihat juga jauhi penyakit yg mudah datang bila berat kita melebihi had..juga nak turun kan berat ni la..supaya senang sikit nak pakai baju2 kurung yg dah lama tersimpan dalam koleksi almari pasangsiap kat bilik tu dah hampir 5 tahun.. masih baru lagi..apa pun kak N nak kurus tuk sihat juga senang nak bergerak melakukan apa juga tugasan sehari-hari..
Ada juga baca buku2 tentang diet yg betul dan tgok gambar2 lama tuk ingatkan kembali juga jadikan inspirasi nak capai tujuan..

2.APAKAH PERKARA PERTAMA YG AKAN SAYA LAKUKAN SETELAH IMPIAN MENCAPAI BERAT IDEAL TERCAPAI?

Menadah tangan bersyukur kerana setelah berusaha sekian lama untuk kurus seperti zaman beranak 2 dulu..dan akan buat kenduri doa selamat menjamu makan kepada tetamu yang hadir..insyallah ada rezeki lebih nak bersedekah lebih lagi..(sebab kak N dulu mmg kurus ika sebelum kawen 53kg paling berat..mendadak selepas melahirkan anak ke 3 secara pembedahan - tentu x sabar nak kurus semula mcm dulu cuma usia makin meningkat lebih menjurus kepada jaga kesihatan saje skrg ni.. itu yg utama nak kurus)

SAYA SUKA BACA BLOG DIARI XXL kerana...

Mula jadi BLOGGER ni..jalan2 kat rumah kawan2 baru dikenali.. terjumpa blog ni..terpikat kerana nama blog DIARI XXL tu yg terus masuk..jadi pengikut sampai skrg.. kerana isi tulisan DIARI XXL mmg byak membantu sesiapa yg nak kurus dan turunkan berat badan..panduan pemakanan..dan diet dgn cara yg betul..juga tuan rumah DIARI XXL ni mmg peramah juga mesra alam.. tanya apa saje akan dijawap.. itu yg kak N suka sgt..kak N lalu umah EYNDA DIARYS masuk ke DIARI XXL.. masa tu awal2 akak jadi blogger ni la..tapi mmg terus menerus akan jadi pembaca setia juga pengikut setia DIARI XXL..

Dan juga nak dapatkan tu..cuba minuman EXCELERADE tu la kan..kalau ok terus la nak cuba sampai capai tujuan diet..sbb dah pernah cuba berbagai produk sebelum ni (HERBALIFE,BIODEX,JUSMATE 5 dan pernah pergi ke MARY FRANCE pusat perlansingan tu la pun..turun kejap naik balik..aduhh seksa dan letih la..)

Tuk adik IKA semoga terus menulis di DIARI XXL yg byak menjadi panduan dan rujukan ini..terimakasih dan tahniah tuk DIARI XXL kerana dah jejak usia setahun kini..


***

Apa komen anda??


1 comment:

Zulaikha said...

terima kasih kak N..
kenduri nanti jgn lupe ika ehh..
nanti kalu ika pegi sri alam (rumah pakcik and bakal rumah ayah) ika contact akak..hehe...

Jika ada sebarang masalah, boleh hubungi ZULAIKHA 012-2604959

Borang Tempahan Produk

Name:
Email Address:
No. Telefon / Contact No.
Alamat / Address
Nama Produk dan Kuantiti / List of product and quantity
Kaedah Pembayaran / Method of Payment

1. Harga produk tidak termasuk kos pos.Harga pos bergantung pada berat produk.

2. Penghantaran akan dibuat sehari selepas tarikh pembayaran.

3. Maklumat cara pembayaran akan diberi melalui emel selepas borang tempahan ini dihantar.

4. UNTUK MEMUDAHKAN LAGI URUSAN JUAL BELI, SILA ADD SAYA DI FACEBOOK.. pekantp at gmail dot com atau hubungi 012-2604959

 


This contact form was created by Freedback.