For Makeup Service, Contact Ika 012-2604959

Tuesday, April 22, 2014

Cara Hilangkan Pijar Cili

Kite tak tahu kenapa.. cili padi kat Pekan Pahang ni sensitif betul dgn tangan kite... dulu kat KL dan Melaka tak pernah pun kena pijar.. lepas tumbuk cili padi dlm batu lesung, pakai tangan je kaup masak kuali.. takde pape pun...

Tp cili kat sini.. entah ape pasai tah.. takleh kena sikit, berbirat2 merah... pijar nya Ya Ampun tak leh nak cerita laa sakitnya okehhh....

Naseb baik pakcik google ade.. kite google cara hilang pijar cili...

dapat laa beberapa petua:

1. Rendam dalam air beras
2. Rendam dalam beras
3. Rendam dalam air garam
4. Sapu garam n panaskan tepi api

No. 4 je jadi.. yg lagi 3 macem haremmm... lagi pedihhh merenyam...

Tp no. 4 takdela buat panaskan tepi api.. tak buat pun dia dah ok.. cuma garam tu kite letak air sikit..jd dia separuh larut separuh tak... lumur je air tu kat tempat pijar... kalau tak letak air kite rase mesti rase mcm nak terkoyak kulit sbb dia kasar kan.. hahaha...

Tengoklaa gambar tangan kite..siap bengkak lagi tu..lepas ni nak suruh encik suami belikan sarung tangan laa... hahaha....

1 comment:

siti alfakhishah aman said...

kalau kite kena camtu.. kite lumur je dengan minyak masak yang baru..

salam singgah

Jika ada sebarang masalah, boleh hubungi ZULAIKHA 012-2604959

Borang Tempahan Produk

Name:
Email Address:
No. Telefon / Contact No.
Alamat / Address
Nama Produk dan Kuantiti / List of product and quantity
Kaedah Pembayaran / Method of Payment

1. Harga produk tidak termasuk kos pos.Harga pos bergantung pada berat produk.

2. Penghantaran akan dibuat sehari selepas tarikh pembayaran.

3. Maklumat cara pembayaran akan diberi melalui emel selepas borang tempahan ini dihantar.

4. UNTUK MEMUDAHKAN LAGI URUSAN JUAL BELI, SILA ADD SAYA DI FACEBOOK.. pekantp at gmail dot com atau hubungi 012-2604959

 


This contact form was created by Freedback.