JAMU SERI PEMIKAT

JAMU SERI PEMIKAT
Untuk order, whatsapp Ika 012-2604959

Friday, February 17, 2012

CARA ELAK TERLEBIH MAKAN

Sekiranya anda perhatikan, negara-negara yang mempunyai masalah obesiti adalah daripada negara yang berpendapatan tinggi seperti USA dan bahagian eropah. Ini disebabkan oleh kerana mereka tidak mempunyai halangan untuk menikmati makanan. Jadi, bagaimanakah cara terbaik untuk mengelakkan anda daripada terlebih makan?

(1) Dapatkan zat yang secukupnya dalam satu hidangan- Tubuh manusia memerlukan protein, karbohidrat dan lemak yang secukupnya untuk memberikan tenaga kepada badan. Dapatkan pakej lengkap ini dalam satu hidangan terutamanya pada waktu makan tengahari untuk mengelakkan anda daripada cepat berasa lapar.

(2) Kurangkan membeli atau menyimpan stok makanan ringan- Nafsu makan anda akan meningkat sekiranya melihat makanan yang terhidang. Makanan ringan yang hanya memerlukan penyediaan yang amat mudah akan lebih mempengaruhi anda untuk makan.

(3) Minum air- Pada waktu petang terutamanya selepas makan tengahhari, kebiasaannya anda akan berasa lebih cepat lapar. Ini disebabkan oleh tenaga anda telah banyak digunakan. Minum air suam atau teh panas untuk mengelakkan tubuh daripada terhidrasi dan secara tidak langsung akan membekalkan tenaga kepada anda.

(4) Makan mengikut masa- Rancang masa yang perlu anda makan. Ini secara tidak langsung akan melatih tubuh anda untuk mendapatkan makanan hanya pada waktu yang sepatutnya dan akan mengelakkan anda daripada terlebih makan.

Sumber

No comments:

Jika ada sebarang masalah, boleh hubungi ZULAIKHA 012-2604959

Borang Tempahan Produk

Name:
Email Address:
No. Telefon / Contact No.
Alamat / Address
Nama Produk dan Kuantiti / List of product and quantity
Kaedah Pembayaran / Method of Payment

1. Harga produk tidak termasuk kos pos.Harga pos bergantung pada berat produk.

2. Penghantaran akan dibuat sehari selepas tarikh pembayaran.

3. Maklumat cara pembayaran akan diberi melalui emel selepas borang tempahan ini dihantar.

4. UNTUK MEMUDAHKAN LAGI URUSAN JUAL BELI, SILA ADD SAYA DI FACEBOOK.. pekantp at gmail dot com atau hubungi 012-2604959

 


This contact form was created by Freedback.