JAMU SERI PEMIKAT

JAMU SERI PEMIKAT
Untuk order, whatsapp Ika 012-2604959

Friday, March 25, 2011

Bakar 500 kalori Sehari....

Target telah ditetapkan untuk membakar lemak paling minimum 500 kalori sehari.
Nilai 500 ini adalah nilai solid dari mesin treadmill atau crossramp...

Untuk weight lifting dan pergerakan saya, saya tak tahu macam mana nak kira. So, yang ni lantak pi laa kan.. Yang penting, lepas keluar dari gym, yang saya tahu saya dah bakar 500 atau lebih kalori sehari..Hehehe...

Hari ni, target 500 kalori tak tercapai.

Bilangan kalori yang dibakar :

Treadmill - 15 minit : 119 kalori

Crossramp - Weight Loss Programme - 30 minit : 243 kalori

Jumlah kalori yang dibakar pada hari ini ialah  362 kalori sahaja...

Kenapa saya tetapkan 500 kalori?
Sebab saya pernah mencapai 500, ini menunjukkan bahawa saya mampu untuk capai angka tersebut malahan lebih.

Ohh yaa...Nak share sikit petua tak rasa penat sangat bila atas treadmill atau crossramp...

Atas screen treadmill atau crossramp tu, jangan sesekali tengok time remain work out. Sila fokus pada angka bilangan kalori yang terbakar. Jika anda tengok masa work out, confirm laa anda rasa lama betul nak habiskan.Instead of that, lebih baik anda tengok jumlah kalori yang terbakar. Makin tinggi angka ni naik, makin bersemangat anda nak berlari, maka anda akan lari dengan laju dan angka pembakaran kalori akan bertambah dengan lajunya...Tahuuuuu??...Hehehe...

Saya atas treadmill, bukan tengok kalori, tapi saya tengok tv...Hahahaha =P

No comments:

Jika ada sebarang masalah, boleh hubungi ZULAIKHA 012-2604959

Borang Tempahan Produk

Name:
Email Address:
No. Telefon / Contact No.
Alamat / Address
Nama Produk dan Kuantiti / List of product and quantity
Kaedah Pembayaran / Method of Payment

1. Harga produk tidak termasuk kos pos.Harga pos bergantung pada berat produk.

2. Penghantaran akan dibuat sehari selepas tarikh pembayaran.

3. Maklumat cara pembayaran akan diberi melalui emel selepas borang tempahan ini dihantar.

4. UNTUK MEMUDAHKAN LAGI URUSAN JUAL BELI, SILA ADD SAYA DI FACEBOOK.. pekantp at gmail dot com atau hubungi 012-2604959

 


This contact form was created by Freedback.