JAMU SERI PEMIKAT

JAMU SERI PEMIKAT
Untuk order, whatsapp Ika 012-2604959

Wednesday, January 19, 2011

10 CARA KURANGKAN LEMAK

Selain banyak bergerak dan sentiasa aktif, ada banyak cara lain yang boleh membantu kamu mempercepatkan pembakaran kalori dan mengikis pengumpulan lemak dalam tubuh. Antaranya:

1. Bersenam, ia agak kuno tapi sangat popular, murah dan efektif. Semakin banyak dilakukan, semakin banyak kalori yang dibakar.

2.Aktiviti berjalan cepat setiap hari antara latihan yang amat disarankan. Ia bukan sahaja membuatkan tubuh menjadi lebih segar dan sihat, bahkan dapat membantu membakar lebih banyak kalori.

3. Tahukah kamu? Walaupun kamu sudah selesai menjalani latihan, namun tubuh masih terus membakar banyak kalori. Berdasarkan satu kajian, metabolism akan terus meningkat setiap 24 jam.

4. Ketika bersenam, kamu menggerakkan otot. Ini akan membantu membangunkan otot serta meningkatkan jaringan otot membakar lebih banyak kalori dan lemak dalam tubuh.

5. Minum teh hijau dan teh hitam. Teh adalah minuman yang menyihatkan, secawan teh akan membuatkan kamu lebih bertenaga serta merangsang serta merangsang kamu untuk terus aktif dan bertenaga. Dengan perubahan ini akan membantu metabolisme tubuh berkerja keras untuk membakar lebih banyak kalori.

6. Makan sedikit, tapi kerap kali. Setiap kali kamu makan atau mengunyah, system pencernaan memainkan peranannya di dalam system tubuh. Untuk mengaktifkan system pencernaan, tubuh memerlukan kalori. Sebab itulah, semakin kerap kamu makan, semakin banyak kalori yang dibakar. Tapi harus diingat, jumlah makanan yang dimakan hendaklah sedikit.

7. Jangan tunda sarapan. Orang yang sering menunda sarapan akan lebih cenderung untuk makan berlebihan pada waktu tengah hari.

8. Makanan yang pedas juga dapat membantu meningkatkan metabolisme tubuh. Dengan cara ini sedikit sebanyak dapat membakar jumlah kalori di dalam tubuh.

9. Minumlah susu rendah lemak. Kalsium yang terkandung di dalam susu rendah lemak membantu membakar lebih banyak kalori.

10. Minum air kosong sekurang-kurangnya 8 gelas sehari. Air yang diminum dapat membantu tubuh membakar lebih 100 kalori. Mungkin jumlahnya agak kecil, tapi jika dihitung selama seminggu, ia boleh mencapai sehingga 700 kali atau 2,800 sebulan.

Sumber

No comments:

Jika ada sebarang masalah, boleh hubungi ZULAIKHA 012-2604959

Borang Tempahan Produk

Name:
Email Address:
No. Telefon / Contact No.
Alamat / Address
Nama Produk dan Kuantiti / List of product and quantity
Kaedah Pembayaran / Method of Payment

1. Harga produk tidak termasuk kos pos.Harga pos bergantung pada berat produk.

2. Penghantaran akan dibuat sehari selepas tarikh pembayaran.

3. Maklumat cara pembayaran akan diberi melalui emel selepas borang tempahan ini dihantar.

4. UNTUK MEMUDAHKAN LAGI URUSAN JUAL BELI, SILA ADD SAYA DI FACEBOOK.. pekantp at gmail dot com atau hubungi 012-2604959

 


This contact form was created by Freedback.