For Makeup Service, Contact Ika 012-2604959

Saturday, April 25, 2009

Yang Besar, Yang Cantik, Yang Bergaya...

Jika anda memandu di belakang kereta besar seperti ini anda akan lebih berhati-hati. Jika dibelakang anda kereta mewah, anda berasa geli dan cepat-cepat ketepi untuk memberi laluan kepadanya. Jika dilebuh raya, anda akan kelam kabut apabila kereta mewah dibelakang anda menyalakan lampu sedangkan anda masih terkial-kial memotong kereta di sebelah kiri sebelum dapat ketepi. Ataupun kereta itu dipandu laju seolah-olah akan menghentam kereta anda dari belakang.

Sedaya mungkin anda akan cuba memberi laluan kepada kereta-kereta besar lagi mewah ini, "Patutlah, sebab kereta tu mahal sepuluh kali ganda daripada kereta aku ni. Dia tentu orang penting dan nak cepat. Kalau 'bercium' dan aku yang salah, tak terbayar nanti".

Kerana itu anda selalu mengalah. Dan tatkala anda mengalah mungkin anda menyangka alangkah nikmatnya memandu kereta seperti itu. Tidak takut dengan speed trap, kerana sentiasa mampu membayar saman; boleh sentiasa melalui lorong laju dan semua kereta akan ketepi; boleh bermain lampu seolah-olah memarahi pemandu lain dan pemandu lain merasakan 'patut' dimarahi.

Apabila kita memandu kereta besar, kita merasakan lain macam terutama apabila semua kenderaan ke tepi bila kita berada di belakang, padahal kita bukan hendak laju atau hendak memotong, sekadar suka mengekor bontot orang..

Apabila kita memasuki mana-mana premis yang dikawal oleh pengawal keselamatan, penghormatan mereka jauh lebih tinggi berbanding jika kiat memandu kereta yg lebih kecil. Begitu juga bila kita cuba parking di hadapan hotel, kerata besar dan mewah biasanya tidak akan menghadapi apa-apa masalah, tapi kereta kecil......., padahal pemandunya orang yang sama, cuma bertukar kenderaan saja..

Aneh sungguh, penghormatan manusia boleh berubah hanya berpandukan kenderaan apa yang dipandunya. Sesungguhnya tidak adil sama sekali kerana sesetengah orang memang keretanya besar tapi hutangnya juga besar, sedangkan ada orang yang keretanya biasa saja tapi tak pernah tak cukup duit dan tak pernah berhutang. Situasi kedua-duanya hampir sama tetapi manusia lebih mudah terpukau oleh BESAR, CANTIK, BERGAYA....
Fikir2 kan lahh..


Sumber : Forum Mesra.net

p/s : pssssst pssssstt...kalu pempuan besar (gemuk), cantik dan bergaya, orang pandang tak??hehehehe...eyh, anda perasan tak adibah noor mcam dah kurus sikit laaaa..hehe..

No comments:

Jika ada sebarang masalah, boleh hubungi ZULAIKHA 012-2604959

Borang Tempahan Produk

Name:
Email Address:
No. Telefon / Contact No.
Alamat / Address
Nama Produk dan Kuantiti / List of product and quantity
Kaedah Pembayaran / Method of Payment

1. Harga produk tidak termasuk kos pos.Harga pos bergantung pada berat produk.

2. Penghantaran akan dibuat sehari selepas tarikh pembayaran.

3. Maklumat cara pembayaran akan diberi melalui emel selepas borang tempahan ini dihantar.

4. UNTUK MEMUDAHKAN LAGI URUSAN JUAL BELI, SILA ADD SAYA DI FACEBOOK.. pekantp at gmail dot com atau hubungi 012-2604959

 


This contact form was created by Freedback.