JAMU SERI PEMIKAT

JAMU SERI PEMIKAT
Untuk order, whatsapp Ika 012-2604959

Friday, October 21, 2011

BUKANKAH SAYA SELALU MAKAN BUAH DAN SAYUR?

Senang Bertutur Daripada Berbuat
Kita sedia maklum, untuk menyediakan tiga hidangan yang segar dan seimbang setiap hari itu memang bukannya senang, tetapi ramai di antara kita masih percaya bahawa kita boleh mendapat semua zat yang diperlukan daripada makan.

Dalam kehidupan harian, orang berhati-hati pun berasa sukar untuk memastikan dirinya menerima semua vitamin, galian dan fitonutrien yang diperlukan oleh badan daripada diet setiap hari. Ini adalah kerana:

1.Tabiat Makanan dan Tabiat Memakan
Kita tidak makan semua jenis makanan yang diperlukan, kita hanya memilih beberapa jenis makanan yang kita suka. Contohnya bayam memang penuh dengan zat, tetapi kalau hanya makan bayam sahaja, Popeye pun tidak semestinya sihat.

2.Terlampau Masak
Suhu yang terlalu tinggi akan merosakkan zat makanan yang berharga. Namun kita suka mendidih, menggoreng, panggang, dan meng’grill’ makanan kita supaya ianya lebih sedap walaupun pada masa yang sama banyak nutrien yang sudah hilang.

3.Kandungan Zat Makanan yang Pelbagai
Makanan yang sama, sekiranya ditanam di tempat yang berlainan dan musim yang berbeza atau diproses pada tahap yang berlainan, akan membekalkan nutrien yang sangat berlainan.

Oleh demikian, sebenarnya, hari ini kita terpaksa bergantung kepada penambahan bahan-bahan asas bagi kesempurnaan kesihatan. Para saintis perubatan telah mengenalpasti 4 kumpulan asas yang mesti di tambah secara berterusan bagi mengelak dan merawat penyakit-penyakit degeneratif seperti diabetes, darah tinggi, alzheimier, multiple sclerosis, osteoarthritis dan kanser (semuanya dijanjikan tiada penawar atau ubat setakat hari ini) iaitu;

Galian
Vitamin dan enzim
Antioksidan
Asid lemak essential


Sumber : 100% Nutrisyen

No comments:

Jika ada sebarang masalah, boleh hubungi ZULAIKHA 012-2604959

Borang Tempahan Produk

Name:
Email Address:
No. Telefon / Contact No.
Alamat / Address
Nama Produk dan Kuantiti / List of product and quantity
Kaedah Pembayaran / Method of Payment

1. Harga produk tidak termasuk kos pos.Harga pos bergantung pada berat produk.

2. Penghantaran akan dibuat sehari selepas tarikh pembayaran.

3. Maklumat cara pembayaran akan diberi melalui emel selepas borang tempahan ini dihantar.

4. UNTUK MEMUDAHKAN LAGI URUSAN JUAL BELI, SILA ADD SAYA DI FACEBOOK.. pekantp at gmail dot com atau hubungi 012-2604959

 


This contact form was created by Freedback.