For Makeup Service, Contact Ika 012-2604959

Tuesday, August 11, 2009

Minyak Kelapa Dara, HIV AIDS dan H1N1

Setelah sekian lame dgn BIOASLI, baru sy tersedar akan artikel dibawah..selama ni, sy hanye tumpukan pada Psoriasis..yelaaa, dah seronok skrg ni sbb sakit sy dah tak seteruk dulu..

terkejut sebentar,
BETUL KE MINYAK KELAPA DARA (MKD) boleh merawat HIV AIDS??

sy sendiri seorang pelajar jurusan Mikrobiologi, tak penah plak tahu pasal kePOWERFULLan MKD ni...lebih2 lagi melibatkan virus...virus ni susah nak mati wooo..

Untuk artikel mengenai Minyak Kelapa Dara dan HIV AIDS, klik sini...

recently, bala baru plak menimpa seluruh dunia..
scary the merry betul...

lepas bace artikel HIV & MKD tuu, tetibe satu persoalan timbul...

Boleh ke Minyak Kelapa Dara dijadikan sebagai anti-viral (bunuh virus) utk H1N1??
Rasenye boleh, kalau virus H1N1 ni ialah coated virus..
hmmmm...

Sila bace artikel dibawah pule..

kepada pakar saintis sekalian, sila wat kajian..hehe...

P/s : lepas amik MKD, sy dah jarang sakit (demam, selsema,batuk)..tahun lepas, masyaALLAH..sebulan sekali sakit..org2 psoriasis ni kan pertahanan badan dia lemah sikit...huhu

InsyaALLAH,
Setiap penyakit ada ubatnya, kecuali mati..

Bala yg menimpa pada ketika ni merupakan suatu peringatan kepada diri kita bahawa tiada yg LEBIH BERKUASA melainkan ALLAH SWT.. ^_^




***

MINYAK KELAPA DARA PEMUSNAH VIRUS, BAKTERIA DAN PROTOZOA

Kandungan Lauric asid dalam minyak kelapa dara adalah 'medium chain fatty asid' yang mempunyai tambahan fungsi yang amat berguna untuk membentuk monolaurin didalam tubuh manusia atau haiwan. Monolaurin adalah bersifat antiviral, antibakteria dan antiprotozoal. Monoglyceride yang digunakan oleh tubuh manusia atau haiwan berperanan memusnahkan lapisan atau kelongsong lipid pada virus, seperti HIV, herpes, cytomegalovirus, influenza, berbagai bakteria pathogen termasuk listeria monocytogenes dan heliobacter pylori, serta protozoa seperti giardia lamblia.

Setengah kajian juga menunjukkan bahawa ia berfungsi sebagai antimikrobial.
Tindakan antiviral yang dikaitkan dengan monolaurin ialah ia mampu mencairkan lapisan lipid dan phospholipid pada kelongsong atau envelope virus yang menyebabkan kerosakan pada envelope virus berkenaan. Secara mudah, fatty asid dan monoglycerides menghasilkan kesan pemusnahan ialah dengan menghancurkan dua lapisan plasma membrane pada organism berkenaan.Kebanyakan daripada organisma pathogen yang dilapurkan tidak aktif dan musnah dengan tindakan antimicrobial lipids adalah di ketahui organisma yang bertanggungjawab sebagai 'opportunustic infections’ bagi individu yang HIV positif.

Dari beberapa kajian dan penyelidikan mutakhir ini, telah membuktikan bahawa kesan antimikrobial monolaurin adalah berhubung kait dengan gangguan terhadap sebarang isyarat ke atas mekanisma cell organisma berkenaan untuk replikasi (replication)..

1 comment:

Mia-Ina said...

hehe...mmg pun...rasa lega sgt...dh x yah amik ubat doktor lg...hehe

Jika ada sebarang masalah, boleh hubungi ZULAIKHA 012-2604959

Borang Tempahan Produk

Name:
Email Address:
No. Telefon / Contact No.
Alamat / Address
Nama Produk dan Kuantiti / List of product and quantity
Kaedah Pembayaran / Method of Payment

1. Harga produk tidak termasuk kos pos.Harga pos bergantung pada berat produk.

2. Penghantaran akan dibuat sehari selepas tarikh pembayaran.

3. Maklumat cara pembayaran akan diberi melalui emel selepas borang tempahan ini dihantar.

4. UNTUK MEMUDAHKAN LAGI URUSAN JUAL BELI, SILA ADD SAYA DI FACEBOOK.. pekantp at gmail dot com atau hubungi 012-2604959

 


This contact form was created by Freedback.